top of page
אווטרבריין.jpg

חשיבות המשפך השיווקי בקידום ממומן בדיגיטל

כל קמפיין שיווק דיגיטלי מתבסס בצורה כזו או אחרת, על מרכיב חיוני להצלחה שלו: משפך שיווקי. משפך שיווקי הוא כינוי למודל, המתאר את הכמות והבשלות של קהל היעד לבצע התקשרות מול המותג, בשלבים השונים של הקמפיין.

 

מדוע נקרא המשפך השיווקי בשם הזה?
 

המשפך השיווקי נקרא כך, בשל התרשים המתאר אותו, שצורתו כצורת משפך. פתח המשפך, החלק העליון שלו, מתאר את השלב הראשוני בו נפגש קהל היעד עם המותג. מדובר בכמות גדולה יחסית של גולשים ומשתמשים, אך לרובם המוחלט המפגש הזה לא יהיה רלוונטי והם ימשיכו בעיסוקם לאחר החשיפה הראשונית.

 

החלק האמצעי של המשפך כולל משתמשים שכבר הביעו עניין בשירות אותו מציע המותג, וביצעו פעולה כלשהי: הקלקה על קישור, השארת פרטים לצורך יצירת קשר עתידית, התקשרות טלפונית אל נציגי המותג ועוד. בשלב זה של המשך נמצאים פחות גולשים מאלו שהיו בתחילת המשפך, אך אלו הם גולשים מעורבים יותר והסיכוי למכור להם מוצר או שירות גדול יותר.

 

החלק התחתון של המשפך מכיל גולשים שרמת המעורבות שלהם אף גדולה יותר. ייתכן שהם רכשו מוצר או שירות, וייתכן שהם בכלל לקוחות חוזרים שמגיעים כדי לצרוך שוב את שירותי המותג. הכמות שלהם קטנה ביחס לזאת בשלבים העליונים יותר של המשך, אולם זוהי אוכלוסיית היעד עם רמת הבשלות הגבוהה ביותר להתקשר מול המותג לאורך זמן.

 

מדוע חשוב להבין את המשפך השיווקי בנישה בה מנהלים קמפיין קידום ממומן?
 

הבנת המשפך השיווקי בנישה בה פועלים לצורך שיווק באמצעות קידום ממומן היא פעולה הכרחית ליצירת הישגים משמעותיים בקמפיין. לרוב, קמפיין קידום ממומן יתמקד במשתמשים שנמצאים בתחתית המשפך: אלו המשתמשים עם רמת הבלשות הגבוהה ביותר, שיודעים היטב מה הם מחפשים, והמיקוד בהם יכול לאפשר למותג למקסם מכירות.

 

יחד עם זאת, במקרים מסוימים, ירצה המותג לטרגט דווקא גולשים בשלבים מוקדמים יותר של המשפך, וללות אותם במסגרת הקמפיין. הסיבה לכך היא, שההחלטה על רכישה של מוצרים או שירותים מסוימים היא לעיתים תהליך מתמשך ולא נקודה בזמן, וקמפיין שיווקי המתמקד בשלבים מוקדמים יותר של המשפך ימיר טוב יותר גולשים כאלו, ויהפוך אותם בסבירות גבוהה יותר ללקוחות משלמים.

bottom of page